sobota, 4 czerwca 2016

Nie przeciągaj pożegnania, bo to męczące.

Mały Książę


☼☼☼☼☼
☼☼☼☼☼
  
- Na pustyni jest się trochę samotnym.
- Równie samotnym jest się wśród ludzi. 




Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół.




Mowa jest źródłem nieporozumień.




Jeżeli mówicie dorosłym: „Widziałem piękny dom z czerwonej cegły, z geranium w oknach i gołębiami na dachu” – nie potrafią sobie wyobrazić tego domu. Trzeba im powiedzieć: „Widziałem dom za sto tysięcy złotych”. Wtedy krzykną: „Jaki to piękny dom!” 




Zastanawiam się - rzekł - czy gwiazdy świecą po to żeby każdy mógł pewnego dnia znaleźć swoją?


 
 
Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać. 




- Co znaczy „oswoić”?
- Jest to pojęcie zupełnie zapomniane – powiedział lis. – „Oswoić” znaczy „stworzyć więzy”.
- Stworzyć więzy?

- Oczywiście – powiedział lis. – Teraz jesteś dla mnie tylko małym chłopcem, podobnym do stu tysięcy małych chłopców. Nie potrzebuję ciebie. I ty mnie nie potrzebujesz. Jestem dla ciebie tylko lisem, podobnym do stu tysięcy innych lisów. Lecz jeżeli mnie oswoisz, będziemy się nawzajem potrzebować.

 

 
Prosto przed siebie nie można zajść bardzo daleko. 




Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.




Wiesz... gdy się jest bardzo smutnym, lubi się zachody słońca... 




Na zawsze ponosisz odpowiedzialność za to, co oswoiłeś. 
 


Nigdy nie jest dobrze tam, gdzie się jest.




Pustynię upiększa to, że gdzieś w sobie kryje studnię.
 


 
Zrób mi tę przyjemność. Uwielbiaj mnie mimo wszystko.




☼☼☼☼☼
☼☼☼☼☼

No dzień dobry~ Mały Książę, no kto by pomyślał xD w końcu obiecałam wam coś z książki, a po obejrzeniu ekranizacji z zeszłego roku zarówno film, jak i książka prześladowały mnie dzień w dzień od paru dni. Zostawiam soundtrack z filmu i do zobaczenia w środę. Jednocześnie przepraszam za takie opóźnienia, ale zbliża się koniec roku i mam trochę na głowie. Do zobaczenia~

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz